Contact

PENKTOKŲ TĖVAMS, MOKYTOJAMS IR PENKTOKAMS
Penktokas.pdf
Adobe Acrobat Document 2.8 MB

Seminaras tėvams "Kaip mąsto ir mokosi Z karta" Edukologė Blandė

ĮPROTIS DARYTI NAMŲ DARBUS TURI BŪTI SUFORMUOTAS GANA ANKSTI. IR TAI TĖVŲ UŽDUOTIS

ŠVIETIMAS IR UGDYMAS  Šeima ir ugdymas

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2015-05-06-iprotis-daryti-namu-darbus-turi-buti-suformuotas-gana-anksti-ir-tai-tevu-uzduotis/130322

100 būdų tėvams įsitraukti į vaikų ugdym
Adobe Acrobat Document 237.4 KB
Kad bendradarbiavimas su mokykla būtų ku
Adobe Acrobat Document 290.5 KB
Literatūra tėvams.pdf
Adobe Acrobat Document 1'021.9 KB
Pokalbis su tėvais.pdf
Adobe Acrobat Document 222.2 KB
PATARIMAI TĖVAMS .pdf
Adobe Acrobat Document 221.0 KB

Filmas  „Kartų polilogas. Kaip ugdyti šiuolaikines kartas?“ kelia  klausimą, kaip mokykloje po vienu stogu sugyventi skirtingų kartų atstovams, mokytojams ir mokiniams.  Filme  apibūdinamos keturios kartos: kūdikių bumo karta (gimusieji 1943--1960 m.), X (nežinomoji, maištingoji) karta (gimusieji 1961--1981 m.), Y karta (juos dar vadina socialinių tinklų, tūkstantmečio; gimusieji 1982--2004 m.), Z karta („Google" karta; gimusieji nuo 2005 m. ir gimsiantys iki 2023 m.). Ekspertė Lidija Laurinčiukienė (švietimo žurnalistė, nepriklausoma švietimo ir verslo konsultantė)  kviečia visus stengtis  vieni kitus pažinti ir suprasti! 

Kviečiame visus pasižiūrėti filmą, kurį verta peržiūrėti dar ir dar kartą („Kartų polilogo“ nuoroda: https://www.youtube.com/watch?v=qzMFgy9LlJQ#t=103)

Kviečiame ir rekomenduojame  perskaityti Stepheno R. Covey’aus išskirtinę psichologinę  elektroninę knygą „7 sėkmės lydimų žmonių įpročiai“ arba kitaip „Asmenybės pokyčių pamokos“. Knygą galite skaityti internete arba atsisiųsti:http://www.scribd.com/doc/169893425/Stephen-R-covey-7-Sekmes-lydimu-zmoniu-iprociai-2006-LT ). Ši knyga – kiekvieno žmogaus sėkmės raktas, nesvarbu, koks būtų jo gyvenimo tikslas. Autorius pateikia 7 patarimus, kaip tapti savo gyvenimo šeimininku ir darnia asmenybe.  Patarimai energizuoja, įkvepia, padeda siekti sėkmės versle, darbe ir gyvenime apskritai. Tai knyga, raginanti mąstyti. 

25 alternatyvos klausimui „Tai ko šiandien išmokai mokykloje?

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-11-27-25-alternatyvos-klausimui-tai-ko-siandien-ismokai-mokykloje/124665

1. Kada ir kas šiandien tave labiausiai sudomino? 
2. Ar šiandien tave kas suneramino, sujaudino? Kaip į tai reagavai? 
3. Ar šiandien sužinojai ką nors neįtikėtino? Ne kažką, kas nebuvo suprantama, bet kažką, kas tave nustebino? 
4. Jei šiandien būtum buvęs (buvusi) labiau ____ , kuo ši diena tau būtų buvusi kitokia? 
5. Kada šiandien labiausiai pavyko kūrybiškai atsiskleisti? 
6. Papasakok, kokį vieną juokingiausią šiandien išgirstą dalyką. Koks buvo šiandien naudingiausias sužinotas dalykas, ką nepaprasto sužinojai? 
7. Kokia, tavo manymu, diena mokykloje, kai pasiseka? Kaip tuomet jautiesi? 
8. Dėl kokių savų priežasčių tavo draugai noriai lanko mokyklą? 
9. Kas šiandien daugiau dirbo: mokytojas ar mokiniai? 
10. Kokiu kitu būdu galėtum išmokti to, ko mokė mokytojas? 
11. Kaip mokytojai parodė, kad jiems rūpite? 
12. Ką ir kaip tai sužinojai? 
13. Norėtum apie tai daugiau žinoti? 
14. Ką šiandien išmokai, kas buvo svarbiausia? Mažiausiai svarbu? 
15. Papasakok, ar buvo kokia nors proga, kuria šiandien tinkamai pasinaudojai, ir kuo tai baigėsi? 
16. Ką šiandien sužinojai būtent iš knygos? 
17. Ką šiandien sužinojai iš savo draugo(-ės)? 
18. Ką šiandien sužinojai iš savo mokytojo? 
19. Kas tau dar kelia neaiškumo? 
20. Ar šiandien pasakei ar išgirdai ką nors, ką dėl kurios nors priežasties įsidėmėjai? 
21. Žinodamas, ko šiandien išmokai ______ pamokoje, ko, tavo manymu, mokysitės rytoj?
22. Pasakyk man tris faktus, dvi išsakytas nuomones ir vieną šiandien išgirstą idėją. 
23. Kur panaudotum tai, ką šiandien sužinojai? 
24. Kada šiandien pats save nustebinai? 
25. Kas trukdo tau (dar geriau) mokytis?

Išbandykime!

Debesėlis vertas milijono

Smagus leidinukas 8-12 metų vaikams ir vyresniems mokiniams apie verslą.

Galite pavartyti:

http://issuu.com/indrekupstiene/docs/debeselis/0 

Skaitiniai, atmintinės tėvams

 

Parengė Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos mokytoja metodininkė  Danguolė Kviliūnienė

Nekaltinkite mokyklos: vaiko rezultatus nulemia tėvų išsilavinimas, knygos, internetas ir atskiras kambarys

 

http://www.delfi.lt/gyvenimas/ateities-mokykla/nekaltinkite-mokyklos-vaiko-rezultatus-nulemia-tevu-issilavinimas-knygos-internetas-ir-atskiras-kambarys.d?id=60587181#ixzz3HuaFXfPF

Mano vaikas - mokinys
Roma Vida Pivorienė
Jolanta Šabliauskienė

TURINYS
Pratarmė /4
Mes – mokinio tėvai /5
Mokykla ir šeima /7
Pokyčiai mokinio gyvenime /13
Ypatingi mokykliniai metai /16
Pirmieji metai mokykloje /16
Penktokas ir dalykinė sistema /18
Mokyklos baigimas /20
Kaip gyventi ir mokytis kartu /23
Mokymosi sunkumai ir negalės /23
„Nepatogus“ vaikas klasėje /26
Sudėtingos situacijos mokykloje /30
Smurtas ir patyčios /30
Vaidmenys ir etiketės /33
Konfliktų sprendimas /35
Psichologinės krizės /37
Savižudybės krizė /41
Pagalbą teikiančios institucijos /45
Literatūra /46
Rekomenduojama literatūra /47
Mano vaikas - mokinys.pdf
Adobe Acrobat Document 445.4 KB

10 idėjų kaip sėkmingai bendradarbiauti su savo vaiko mokykla

Ar tikrai Lietuvoje tėvai kartu su savo vaikais praleidžia vidutiniškai tik po septynias minutes per dieną? Šiandien kai kurie tėvai neigia šiuos prieš keletą metu nerimą sukėlusius statistinius rodiklius kartu su savo vaikais... eidami į mokyklą, t. y. ten, kur jų atžalos praleidžia didžiąją dienos dalį.

 

Užsienio patirtis rodo, kad aktyvus tėvų ir mokyklų bendradarbiavimas padeda kurti jaukią aplinką ugdymo įstaigose ir didina vaikų motyvaciją bei pažangumą. Jūsų dėmesiui – 10 nesudėtingų idėjų, kaip labiau įsitraukti į savo vaiko aplinką.

 

1. Aktyviai domėkitės, kaip Jūsų vaikui sekasi mokytis. Tą daryti reikia nepriklausomai nuo moksleivio amžiaus. Nebambėkite dėl prastų pažymių – geriau kartu išsiaiškinkite jo silpnąsias puses ir padėkite pasiruošti pamokoms. Nereikia jokių mokslinių tyrimų įrodyti, kad tokie nesudėtingi veiksmai išties prisideda prie mokinių pažangumo.

 

2. Klauskite konkrečiai. Daugelis moksleivių, ypač paaugliai, nuolatos klausinėjami „kaip sekėsi mokykloje?“ nebenori plėstis ir tarstelėję „gerai“ nuskuba į savo kambarį. Vietoje abstraktaus kreipimosi, klauskite konkrečiai, pavyzdžiui: ar sunkus buvo matematikos kontrolinis darbas? Ar tau aiški optikos tema fizikoje? Ką dabar mokotės per istorijos pamokas? Taip žinosite, ką Jūsų vaikas konkrečiai veikia pamokų metu.

 

3. Nepraleiskite mokyklos švenčių. Visuomet dalyvaukite mokyklos renginiuose, ypač jeigu Jūsų vaikas juose vaidina. Klaidinga manyti, jog tai svarbu tik pradinukams – parodyti tėvams, ką sugeba ir ko išmoko, nori bet kokio amžiaus vaikas.

 

4. Padėkite ruoštis renginiams. Tai – viena iš populiariausių tėvų savanoriavimo mokykloje formų. Pasisiūlykite siūti ar suorganizuoti kostiumus vaidinimui, gaminti dekoracijas, sutelkite kitus tėvus bendram tikslui.

 

5. Bendrauti su mokytojais ne vien tada, kai vaikas prasižengia. Šiuolaikinė mokykla siekia mažinti distanciją tarp mokytojų, moksleivių ir jų tėvų. Šiandien patariama išlaikyti draugišką santykį su savo vaiko mokytojais, patarti jiems kaip reikėtų dirbti su konkrečiu moksleiviu, pavyzdžiui, jeigu Jūsų vaikui nelabai sekasi tam tikras dalykas, bet jo puiki regimoji atmintis, apie tai galima irgi užsiminti mokytojui.

 

6. Pasidalinkite savo darbo ir karjeros patirtimi per pamokas. Karjeros dienas užsienio valstybėse populiaru organizuoti ne tik abiturientams, bet ir pradinukams. Patys įdomiausi pranešėjai tokiu atveju ir būna moksleivių tėvai – inicijuokite teminę karjeros dieną mokykloje!

 

7. Organizuokite renginius mokykloje. Mokykla – puiki erdvė tokioms veikloms kaip rankdarbių ar knygų mugės, labdaros vakarai. Tai kartu su kitų moksleivių tėvais nesunkiai galite inicijuoti ir Jūs.

 

8. Vykite kartu į ekskursijas. Mokytojams dažnai reikia pagalbos, norint suvaldyti didelę grupę moksleivių – pasisiūlykite jiems padėti vykdami į keliones kartu.

 

9. Pasiūlykite būrelį. Jeigu matote, kad Jūsų vaiko mokykloje reikėtų papildomos popamokinės veiklos – pasiūlykite muzikos, dailės būrelį, gitaros studiją. Suraskite mokytoją, o galbūt pats esate geras kurios nors srities specialistas ir norėtumėte save išbandyti pedagogo kailyje?

 

10. Nesielkite išskirtinai su savo vaiku mokykloje. Galbūt skamba neįprastai, bet daugumai vaikų jų tėvų buvimas mokykloje nekelia jokio nepatogumo jausmo, veikiau atvirkščiai. Vis dėlto, jeigu Jūsų atžala jaučiasi ne visai patogiai, neskirkite viso dėmesio tik jam ir nesielkite su juo išskirtinai, bendraukite su kitais moksleiviais ir mokytojais.

 

Lietuvoje taip pat vykdomos veiklos, skatinančios aktyvesnį tėvų dalyvavimą mokyklos gyvenime. Projektas ,,Darni šeima ir tvari mokyklos bendruomenė – ateities Lietuva” – tai edukacinių renginių ciklas, orientuotas į mokyklos bendruomenės puoselėjimą, aktyvų tėvų įsitraukimą į švietimo veiklas, geresnį tarpusavio bendradarbiavimą ir supratimą. Mokyklų bendruomenėms ir tėvams organizuojamos paskaitos, seminarai, saviugdos klubai.

 

Kita tėvų įsitraukimą skatinanti iniciatyva – projektas „T klasė“. Jo metu tėvai mokyklose veda pamokas mokiniams, pavyzdžiui, mama farmacininkė su moksleiviais dalijasi chemijos žiniomis.

 

Visos šios veiklos siekia ugdyti sąmoningumą, atsakomybę, skatinti viso gyvenimo tobulėjimą, nebijoti pozityvių pokyčių ir mokytis iš gerosios patirties. Projektai finansuojami Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.

 

Švietimo ir mokslo ministerija

Skatinkite vaikus piešti – tai gali nulemti jų ateitį

 

http://portalas.emokykla.lt/naujienos/Puslapiai/Naujiena11245.aspx

STIPRIŲ SANTYKIŲ TARP TĖVŲ IR VAIKO KŪRIMO VADOVAS: TEIGIAMAS, VAIKO TEISIŲ NUOSTATOMIS PAGRĮSTAS POŽIŪRIS

Leidinį parengė Joan Durant

Šis leidinys yra skirtas tėvams, nepriklausomai nuo to, kokio amžiaus vaikus jie augina ir kokioje kultūroje gyvena. Informacija, kuri pateikta šiame leidinyje, bus naudinga bet kokiems tėvų ir vaikų santykiams.
Šis leidinys taip pat naudingas specialistams - mokytojams, ikimokyklinio ugdymo pedagogams, jaunimo darbuotojams, socialiniams pedagogams, mokytojų padėjėjams, auklėtojams. Leidinys gali suteikti įžvalgų, kurios padės specialistams efektyviau mokyti ir palaikyti vaikus.
Informacija, pateikiama šiame leidinyje, taip pat padės politikams, įstatymų leidėjams ir Seimo nariams geriau suprasti "pozityvios drausmės" sampratą. Išdėstytos mintys formuoja nesmurtinės, efektyvios tėvystės viziją, kuri gali būti integruota į politinius sprendimus, skatinant veiksmingos vaiko apsaugos įstatyminės bazės kūrimą.

STIPRIŲ SANTYKIŲ TARP TĖVŲ IR VAIKO KŪRIMO VADOVAS: TEIGIAMAS, VAIKO TEISIŲ NUOSTATOMIS PAGRĮSTAS POŽIŪRIS
STIPRIŲ SANTYKIŲ TARP TĖVŲ IR VAIKO KŪRI
Adobe Acrobat Document 3.8 MB

GALIU PADĖTI SAVO VAIKUI

Žydrė Arlauskaitė

Tai dar viena vertinga knyga smurto ir agresijos tema. Autorė skatina tėvus patikėti, kad jie yra svarbiausieji žmonės, galintys daugiausiai padėti savo vaikui bei suteikia jiems vertingus įrankius, leidžiančius tai padaryti.
Pirmiausia - kaip pamatyti ir atpažinti, kad prieš Jūsų vaiką naudojamas smurtas? Kokie būna vaikų naudojami smurto veiksmai? Kas yra reikalingi pagalbos? Kaip padėti smurto aukoms ir patiems smurtautojams? Kokių konkrečių veiksmų imtis? Ką daryti, jei sužinojote, kad Jūsų vaikas smurtauja? Kokie yra svarbiausi profesionalios, sisteminės pagalbos šaltiniai? Kur jos galima kreiptis?

 

Žydrė Arlauskaitė. GALIU PADĖTI SAVO VAIKUI
Galiu padėti savo vaikui.pdf
Adobe Acrobat Document 805.5 KB