Contact

Vasario 11 d., 18.00 val. progimnazijos konferencijų salėje vyks SAVIUGDOS KLUBO narių užsiėmimas „Asmens higiena. Kosmetika. Saugios aplinkos kūrimas.“, kurį ves Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos stiprinimo biuro specialistė Jurgita Mikoliūnienė.

Susitikimų metu klubo nariai kalbasi, diskutuoja įvairiomis temomis, sprendžia aktualias problemas, didina savo sąmoningumą, semiasi vieni iš kitų patirties.

Kviečiame dalyvauti užsiregistravusius Saviugdos klubo narius ir prisijungti naujus tėvelius, pedagogus bei kitus progimnazijos, Panevėžio Klaipėdos ir Kniaudiškių mikrorajonų vietos bendruomenių narius.

Informuoja

ŠMM ir progimnazijos SAVIUGDOS KLUBAS

 

Kviečiame  su Lietuvos mokyklų aktualijomis susipažinti žiūrint naują laidą „Tėvų susirinkimas“. „Tėvų susirinkimas“ – kiekvieną sekmadienį, 17 val. per LRT!

 

Laidų metu specialistai tėvams atsakys, kaip paskatinti vaiką mokytis, kaip spręsti kylančius konfliktus, ar verta samdyti korepetitorius, kaip pasirinkti gerą mokyklą, ar keisis egzaminų sistema bei kitus dažniausiai tėvams kylančius klausimus.

Plačiau: http://www.smm.lt/web/lt/pranesimai_spaudai/naujienos_1/lrt-eteryjenauja-laida-apie-mokyklos-aktualijas-tevu-susirinkimas-

Sąmoningi tėvai - pagalba švietimo sistemai

http://www.ve.lt/naujienos/nuomones/nuomones/samoningi-tevai---pagalba-svietimo-sistemai-1425490/

PROGIMNAZIJOS SAVIUGDOS KLUBE KŪRYBINĖS DIRBTUVĖLĖS

Gruodis... Metų pabaiga įsuka į begalinį skubėjimą užbaigti visus pradėtus darbus. O jų visur apsčiai. Tačiau prasidėjęs Adventas tarsi vėl nuramina, pristabdo, sieloje atveria laukimo duris. Greit Kalėdos. Ar pasirengę mes? Ar jaukūs mūsų namai? Sunku nustebinti, kai parduotuvės lūžta nuo blizgučių. Bet pabandyti visada verta. O kai pabandai, ateina džiaugsmas „...ir aš galiu...“

2015-12-09, trečiadienio pavakarę, šiek tiek pavargę po darbų būrelis mokytojų ir mamų  su savo atžalomis skubėjo į progimnazijos Saviugdos klubo narių susitikimą „Kūrybinėse dirbtuvėlėse“. Saviugdos klubo kuratorė Aldona Macionienė, pradinių klasių mokytojos Vaida Kielienė ir Elena Oldenburg pakvietė, dalinantis ir mokantis vieniems iš kitų, sukurti gražias ir mielas kalėdines dekoracijas, kuriomis pradžiuginsime savo artimuosius. Esame dėkingos šioms rūpestingoms susitikimo šeimininkėms. Aldona pasirūpino kvapnia arbata ir imbieriniais sausainėliais. Vaida ir Elena - visomis kitomis reikalingomis priemonėmis bei medžiagomis. Suaugusiems ir vaikams beliko kibti į darbą. Kaip gera buvo jausti nepaprastą bendrumą, nors kiekvienas buvome susikaupę ties savo dirbinėliu. Dar mielesnė buvo kito pagalba, kad suspėtum užbaigti savo kūrinį.  Dvi valandos tirpte ištirpo. Rezultatas pranoko lūkesčius: kaip paprasta kurti grožį! O kartu tai buvo terapija sielai. 

                                       Specialioji pedagogė Gražina Bernotaitė

Kaip pamilti save?

 

Progimnazijos  Saviugdos  klubo nariai  dalyvavo  užsiėmime „Kaip pamilti save?“, kurį vedė Vilniaus saviugdos ir santykių klubo „Atrask save“ konsultantė Raimonda Martynaitienė.

Saviugdos ir santykių konsultantė Raimonda Martinaitienė  : „Visi esame unikalūs ir nepakartojami, kiekvienas su savo požiūriu, džiaugsmu ir skausmu. Tačiau skausmo mes nenusipelnėme ir neprivalome jo jausti. Turiu omenyje, dvasinį skausmą. Mes tikrai galime gyventi džiaugsme kiekvieną mielą dieną ir jei leisite, Jums būsiu tas žmogus, kuris parodys, kaip tai padaryti...“

Saviugdos klubo nariai mokėsi pamilti save, daryti savo gyvenime teigiamus pokyčius, keisti požiūrį į nepriimtinus dalykus, mokėsi, kaip visa tai galima pakeisti. Norint pamilti save, labai svarbu  priimti save  su visais pliusais ir minusais, nustoti save kritikuoti, gailėtis, būti kantriu ir maloniu su savimi, išmokti save pagirti...

 Į pokyčius dažnai einame nedrąsiai, nenoromis ar net lėtai, bet pabandysime. 

Būkime kantrūs sau, duokime sau laiko, leiskime sau klysti ir mokykimės   iš klaidų...

 

Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos mokytoja metodininkė Danguolė Kviliūnienė

MT klasės ir Saviugdos klubo narių savianalizė: problemos, džiaugsmai, iššūkiai, siekiai  ir tikslai 2015-2016 m. m.

Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos konferencijų salėje  vyko  paskutinis progimnazijos MT klasės ir Saviugdos klubo narių užsiėmimas. Susirinkę MT klasės ir Saviugdos klubo nariai dalijosi prisiminimais, apžvelgė savo veiklą ir nuveiktus darbus,  veiklos tęstinumą, pasveikino klubo koordinatorę Aldoną Macionienę  per rotacinius rinkimus Vakarinėje VBT išrinktą į tarybą.

Narių nėra daug, tačiau visi džiaugėsi, kad esmė yra ne skaičiuose, o tai, kas slypi už jų: įgyvendinti projektai, sumanymai, komandos darbas bendraminčių būryje, tikslo siekimas ir pasiekti rezultatai.  Visi džiaugėsi, kad  kartu veikdami,   galėjome nuveikti didelius darbus, augome ir tobulėjome kaip asmenybės, stiprinome progimnazijos bendruomenę, aktyviai įsitraukėme į bendrą veiklą  mokykloje. Klubo nariams teko būti ir verslininkais, ir lektoriais, ir mokytojais, ir muzikantais, ir aktoriais, ir sportininkais, ir...

Užsiėmime išsakytos  mintys,   pastebėjimai sukėlė daug apmąstymų, skatino veikti ir tęsti veiklą 2015-2016 mokslo metais.  Tad daug svarbių darbų numatė kitiems metams, aptarė  jų gaires.

Progimnazija – tai tarsi maža valstybėlė, kurioje patys svarbiausi yra mokiniai, mokytojai tėvai. Kviečiame  tėvelius kitais metais aktyviau įsijungti į  progimnazijos veiklą, padėti aktyviau ieškoti savų būdų tobulinant mokyklą, imtis iniciatyvos ir  tapti ugdymo partneriais, įkvėpėjais ir drąsintojais, padėjėjais ir palaikytojais, stebėtojais ir vertintojais, planuotojais ir organizatoriais, iniciatoriais ir dalyviais.

Kviečiame apsilankyti  internetinėje MT klasės ir Saviugdos narių svetainėje www.tklase.jimdo.com  ir plačiau sužinoti apie veiklą ir nuveiktus darbus.

Apibendrinant norisi prisiminti A.Faber ir E.Mazlish žodžius: „Tėvų ir mokytojų pastangos bus veltui, jei jie nesujungs savo jėgų ir kartu nesinaudos tais metodais, kurie padėtų įgyvendinti jų geranoriškus siekius...“

 

Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos MT klasės seniūnė, Saviugdos klubo koordinatorės padėjėja, mokytoja metodininkė Danguolė Kviliūnienė

 

Balandžio 20 d., 17.30 val. progimnazijos konferencijų salėje  vyks   SAVIUGDOS KLUBO narių 

užsiėmimas „ Įsitikinimų, nuostatų įtaka santykiams, jų atsiradimas ir keitimas“, kurį ves LTF 

Saviugdos klubo moderatorė, lektorė, straipsnių autorė, visuomenininkė, neformalaus ugdymo 

vaikų vadovė, šeimos tarpusavio santykių konsultantė Jolanta Lipkevičienė.


Susitikimų metu klubo nariai kalbasi, diskutuoja įvairiomis temomis: apie šiandienos mokyklą, 

gyvenimą, sprendžia aktualias problemas, didina savo sąmoningumą, semiasi vieni iš kitų patirties.

Kviečiame dalyvauti užsiregistravusius Saviugdos klubo narius  ir prisijungti naujus tėvelius, 

pedagogus bei kitus mokyklos bendruomenės narius.


                                                  Progimnazijos Saviugdos klubas

Kovo 30 d., 17.30 val. progimnazijos konferencijų salėje  vyks ketvirtasis  SAVIUGDOS KLUBO narių užsiėmimas „Vertybių įtaka žmogaus gyvenimui ir bendruomenei“ (tęsinys), kurį ves LTF Saviugdos klubo moderatorė, lektorė Jolanta Lipkevičienė.

Susitikimų metu klubo nariai kalbasi, diskutuoja įvairiomis temomis: apie šiandienos mokyklą, gyvenimą, sprendžia aktualias problemas, didina savo sąmoningumą, semiasi vieni iš kitų patirties.

Kviečiame dalyvauti užsiregistravusius Saviugdos klubo narius  ir prisijungti naujus tėvelius, pedagogus bei kitus mokyklos bendruomenės narius.

 

Progimnazijos Saviugdos klubas

Saviugdos klubo užsiėmimas

 „Vertybių įtaka žmogaus gyvenimui  ir bendruomenei“

Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos Saviugdos klubo užsiėmimas „Vertybių įtaka žmogaus gyvenimui  ir bendruomenei“ kovo 30 dieną vyko progimnazijos konferencijų salėje. Analizuoti , vertinti  vertybes padėjo Lietuvos Tėvų Forumo Saviugdos klubo moderatorė, lektorė Jolanta Lipkevičienė.  Kokias vertybes pasirenkame mes, suaugusieji, o kokias vertybines nuostatas renkasi mūsų vaikai?  Kaip pastebėti šalia esančio gerąsias savybes? Kaip iš nesėkmių ruožo pakylėti į sėkmę? Kaip dalintis atsakomybe? Kokios yra amžinosios vertybės? Šie ir daugelis kitų klausimų kilo susirinkusiems į Saviugdos klubą. Vertybių sistema neaplenkia nė vieno žmogaus, nė vienos  šeimos. Tik nuo kiekvieno iš mūsų priklauso, ką pasirinksime, kokioms vertybėms skirsime savo  prioritetus.

Elena Oldenburg, Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė, MT klasės ir  progimnazijos Saviugdos klubo narė

Progimnazijos bendruomenės nariai skaitė eiles  Ramutės Sakalaitės-Gasiūnienės eilėraščių knygos „Mano pasaulis“ pristatymo vakare

Gabrielės  Petkevičaitės-Bitės viešosios bibliotekos konferencijų salėje vyko panevėžietės pedagogės Ramutės Sakalaitės-Gasiūnienės eilėraščių knygos Mano pasaulis“ pristatymas.

Knygos pristatymo vakarą vedė Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos direktorė, Panevėžio politikių klubo „Veiklios moterys“ prezidentė, poetės auklėtinė Danutė Krikščiūnienė,  griežė Panevėžio muzikos mokyklos  smuikininkės, vadovaujamos mokytojos Vidmantos Luomanienės.

Ramutė Sakalaitė-Gasiūnienė 40 metų dirbo pedagogės darbą. „Mano pasaulis“ – pirmoji jos eiliuotos kūrybos knyga, kurioje atskleidžiama autorės patirtis – išreiškiami santykiai su artimaisiais, tėvyne, religija, gamta. Autorė gilinasi į žmogaus dvasios gelmes, gyvenimo prasmę.

Eiles skaitė pati autorė, įvairių mokyklų pedagogai, mokiniai, poezijos gerbėjai. Eilės buvo skaitomos ne tik žodžių, bet ir  gestų kalba.

Kūrybos vakaro metu eiles  skaitė  progimnazijos 7 b klasės mokinės Viktorija Milinytė ir Goda Zajančkauskaitė, progimnazijos direktorė, MT klasės ir Saviugdos klubo narė Vilma Petrulevičienė, MT klasės ir Saviugdos klubo narės, mokytojos metodininkės  Dainora Raudienė, Danguolė Kviliūnienė, Asta Lopato, Elena Oldenburg, MT klasės ir Saviugdos klubo narė, mama Neringa  Bagdonienė. Renginyje dalyvavo mokytojos padėjėja Laimutė Devižienė.

Džiaugiamės, kad ir Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos bendruomenė (mokiniai, tėvai, mokytojai), progimnazijos direktorė Vilma Petrulevičienė, MT klasės ir Saviugdos klubo nariai skraidino visus  eilėmis į poetės vaikystės pievas, padėjo atgaivinti   brangius prisiminimų vėrinius, padėjo liudyti autorės sielos jautrumą, emigracijos spalvas bei tėviškės grožį. 

Po renginio niekas nenorėjo skirstytis, dalinosi įspūdžiais, vaišinosi arbata ir autorės pagamintu „Skruzdėlynu“.

 

 

Progimnazijos mokytoja metodininkė, MT klasės seniūnė,  Saviugdos klubo koordinatorės padėjėja Danguolė Kviliūnienė

 

Vasario 19 d., 17.30 val. progimnazijos konferencijų salėje  vyks trečiasis Saviugdos klubo narių užsiėmimas „Vertybių (dora, teisingumas, taurumas, principingumas) įtaka žmogaus gyvenimui ir bendruomenei“, kurį ves LTF Saviugdos klubo moderatorė, lektorė Jolanta Lipkevičienė.

Kviečiame dalyvauti užsiregistravusius Saviugdos klubo narius  ir prisijungti naujus tėvelius, pedagogus bei kitus mokyklos bendruomenės narius.

Trečiasis susitikimas-diskusija tebus dar vienas  postūmis mokyklos bendruomenei burtis ir veikti drauge.

LTF progimnazijos Saviugdos klubas

 

Trečiasis  progimnazijos  Saviugdos  klubo  užsiėmimas  „ Vertybių įtaka žmogaus gyvenimui  ir bendruomenei“

 Progimnazijos Saviugdos klubo nariai susirinko į   trečiajį   užsiėmimą „ Vertybių įtaka žmogaus gyvenimui  ir bendruomenei“. Užsiėmimą vedė Lietuvos Tėvų Forumo  Saviugdos klubo moderatorė, lektorė  Jolanta Lipkevičienė.   Susitikime-diskusijoje „ Kaip tapti laimingu? Aš galiu… Savęs vadyba… “ nuoširdžiai savo patyrimus, žinias, patarimus  dalijo moderatorė  Jolanta Lipkevičienė .  Ji priminė, kad tik laimingas žmogus aplink save daro kitus laimingais ir pakvietė visus pažaisti  „Sėkmės“ žaidimą. Užsiėmimo metu buvo analizuojamos  vertybės ir jų samprata. Vertybinės nuostatos – tai  neatsiejama asmeninės, socialinės, pažinimo bei kultūrinės kompetencijos dalis, o didžiausia vertybė yra gyvybė.

 Švietimo sistema grindžiama Europos kultūros vertybėmis, o švietimo pokyčiams yra būtinos vertybės… Šiais žodžiais ir baigėsi trečiasis progimnazijos Saviugdos klubo narių užsiėmimas.

 

Nijolė Misevičienė, progimnazijos mokytoja , MT klasės ir progimnazijos Saviugdos  klubo narė

Pagrindinis dalykas, kurio siekiama Saviugdos klube, tai aktyvių tėvų, pedagogų, kitų bendruomenės narių sujungimas į vieną aktyvią bendruomenę,  išsiugdyti tikrąjį bendruomeniškumo jausmą, kad tėvai ne tik formaliai priklausytų mokyklos bendruomenei, bet joje jaustųsi saugūs, „savi“, naudingi ir vertingi. Tik veikdami bendruomenėje darniai ir išvien mes nuveiksime daugiau nei gali nuveikti kiekvienas iš mūsų atskirai.

Sausio  20 d., 17.30 val. progimnazijos konferencijų salėje  įvyks antrasis saviugdos klubo narių užsiėmimas tema „Nuo ko prasideda ugdymas? Švietimo ir ugdymo skirtumai bei pagrindiniai tikslai“, kurį ves LTF tėvų saviugdos klubo moderatorė, psichologė Rasa Lydekienė.


Saviugdos klubo narių užsiėmimas tema „Nuo ko prasideda ugdymas? Švietimo ir ugdymo skirtumai bei pagrindiniai tikslai“

Diskusijoje dalyvavo ir savo nuomonę šiais klausimais išsakė būrelis tėvų, mokytojų, įvairiais saitais susiję su jauno žmogaus ugdymu(-si). Didžioji dalis vaiko sėkmės gyvenime priklauso nuo santykių šeimoje, nuo to, kokias vertybines nuostatas formuoja tėvai, kokį pavyzdį rodo ir kiek laiko praleidžia kartu. Vis aktualesnis darosi mokyklos ir šeimos ryšys, trišaliai santykiai tarp mokinių, mokytojų, tėvų. Ko gi reikia mūsų vaikams, kad jiems būtų gera mokytis

Klubo nariai stebėjo ir aptarė mokomąjį filmą „Trimatis ugdymo modelis.“

Mokomasis filmas apie trimatį ugdymo modelį siekia supažindinti su socialinio, emocinio ir dvasinio intelekto ugdymo gairėmis. Šiandieninio pasaulio problemas spręsti, iššūkius priimti, sutikti ir pan. reikalingos brandžios, socialiai atsakingos asmenybės, turinčios ne tik gebėjimų bei įgūdžių priimti sprendimus, veikti atsižvelgiant į visuomenės, šalies, žmonijos interesus, bet ir savo veiklą, mąstymą bei gyvenseną grindžiančios tvirtomis dvasinėmis vertybėmis. Kaip išugdyti tokius mokinių gebėjimus?
Mokomajame filme pristatomas dailės terapijos metodas, kuris taikomas visapusiškam asmenybės ugdymui. Kiekvienas žmogus, nepaisant to, ar jis moka piešti ar ne, turi įgimtą gebėjimą savo emocijas, jausmus, būsenas išreikšti atitinkama spalva. Pasitelkęs atitinkamas priemones ir techniką kiekvienas žmogus geba perteikti savo išgyvenimus.
Supažindinama su pažangia asmenybės ugdymo programa „Aš esu kūrėjas" ir dalinamasi gerąja Vilniaus Balsių pagrindinės mokyklos patirtimi dalyvaujant šioje programoje.
Trimatį ugdymo modelį dailės terapijos metodą pristato edukologė, ugdymo specialistė, dailės terapeutė Marija Mendelė -- Leliugienė (www.rafaelis.lt) 

Mokomąjį filmą parengė: UAB Mokomieji filmai
https://www.facebook.com/mokomiejifilmai

Dalia Mačėnienė, Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos mokytoja , „T klasės“ ir LTF Saviugdos klubo narė

Paskaita tėvams ir mokytojams

  „Apie karjerą kitaip Mylėti, Stebėti, Palydėti“

Anonsas

 

Ar mano vaikas talentingas?

Kokie mano vaiko geriausi gebėjimai, kaip juos pastebėti?

Ką stipriname, sėkmes ar nesėkmes?

Ar aš galiu prisidėti prie vaiko geriausių gebėjimų atskleidimo ir jų stiprinimo?

Kur mano įtakos zona?

Kas bendro tarp kačių dresuotojo J. Kuklačiovo ir Mokytojo?

 

Į šiuos klausimus atsakymų ieškosime vasario 12 dieną

18 val. progimnazijos aktų salėje bendrame 1-8 klasių tėvų susirinkime.

17.30 val. – susitikimas su klasių vadovais, pirmo pusmečio rezultatų aptarimas (kabinetuose).

 

Jei esi neabejingas – ateik!


Kartu atsakymų ieškos Lietuvos Tėvų Forumo pirmininkas Audrius Murauskas


Paskaita „Apie karjerą kitaip – Mylėti, Stebėti, Palydėti“

Į asociacijos „Lietuvos Tėvų Forumas“  pirmininko  ir lektoriaus Audriaus Murausko  paskaitą "Apie karjerą kitaip - Mylėti, Stebėti, Palydėti“  susirinko nemažas būrys Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos tėvų ir mokytojų.  Lektorius  drauge su progimnazijos bendruomene  gvildeno klausimus: Ar mano vaikas talentingas? Kokie mano vaiko geriausi gebėjimai, kaip juos pastebėti? Ką stipriname, sėkmes ar nesėkmes? Ar aš galiu prisidėti prie vaiko geriausių gebėjimų atskleidimo ir jų stiprinimo? Kur mano įtakos zona?  Padėjo suprasti, ar teisinga mąstymo seka: laimingas žmogus, sėkmingas gyvenimas, gerai apmokomas darbas, norima specialybė universitete, gerai išlaikytas egzaminas, geri pažymiai mokykloje...

Vaikai yra unikalūs... Vaikai yra skirtingi, nes skirtinga aplinka, charakteris, gebėjimai... Net vienu metu pasodintos gėlės pražysta ne vienu laiku. Vaikai yra tokie patys žmonės kaip ir suaugusieji, vienintelis skirtumas tarp suaugusiojo ir vaiko yra patirtis, – teigė lektorius kviesdamas susimąstyti  „Kaip tėvų įsitikinimai keičia vaikų gyvenimą?“.

Vyko aktyvios diskusijos apie tėvų ir mokytojų santykius bei atsakomybę ugdant vaiką. Padalinus  „Atsakomybės pyragą“ išaiškėjo, kad vienodai yra atsakingi Tėvai, Mokytojai ir pats Vaikas.  Mokytojai kartais daro „meškos“ paslaugą: puola daryti tai, ką gali ir privalo padaryti patys vaikai, ką gali padaryti tėvai,…–  priminė lektorius.

Įdomu buvo aiškintis, kas stiprina vaiko laimę, koks vaikas yra laimingas, ką daro laimingų vaikų tėvai? Svajojome apie savo vaikus po dvidešimties metų: „Apie kokį vaiką svajojame jam užaugus? Ar pasiteisina tėvų lūkesčiai?“. Kartu mokėmės kurti tinkamą aplinką, kuri veda ilgalaikės laimės link, kalbėjome apie vertybes, įsitikinimus, emocinį raštingumą ir kompetencijas. Bandėme suprasti, kaip surasti   sėkmės raktą…

Šiandien turbūt būtų sudėtinga rasti žmogų, nežinantį Alberto Einšteino. Lektorius  kvietė susirinkusius pasinaudoti genijaus Einšteino genialiai paprasta  problemų sprendimų formule: „Sudėtingos problemos negalime išspręsti mąstydami tokiu būdu, kokiu mąstėme, kai ta problema kilo…“

Visos paskaitos metu lektorius Audrius  Murauskas nuoširdžiai dalinosi asmenine patirtimi, kėlė klausimus ir kartu su progimnazijos bendruomene ieškojo atsakymų, kalbėjo apie realybę, grėsmes, galimybes, skatino paskaitos dalyvius savyje atrasti reikalingus gebėjimus, juos ugdyti, siekti pasikeitimų ir rezultatų.

Paskaita buvo įsimintina, kuriai pasibaigus padėkoti LTF pirmininkui už įkvėpimą ir įdomias mintis panoro nemažas būrys pedagogų ir tėvų.

 

Danguolė Kviliūnienė, Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijospradinių klasių mokytoja metodininkė, progimnazijos MT klasės  vadovė, LTF inicijuojamo progimnazijos Saviugdos klubo koordinatorės padėjėja

 

Pateikiama: „2015.png“

Pirmasis progimnazijos  SAVIUGDOS KLUBO UŽSIĖMIMAS

„Grupės darbiniai susitarimai. Tikslai, uždaviniai. Ko siekiame gyvenime? Kuo skiriasi trumpalaikiai džiaugsmai nuo laimės?“

Gruodžio 4 dieną nemažas būrelis tėvų, mokytojų, mokinių  susirinko į pirmąjį Saviugdos klubo užsiėmimą. Progimnazijos direktorė Vilma Petrulevičienė pasveikino visus susirinkusius, pasidžiaugė, kad mūsų bendruomenė atvira kaitai, siekianti mokytis ir tobulėti, ieškanti ir taikanti naujus bendravimo ir bendradarbiavimo būdus. Saviugdos klubo tikslas – stiprinti tėvystės, savęs pažinimo, suvokimo įgūdžius, siekiant padidinti tėvų galimybes veikti mokyklos bendruomenėje. Tačiau pagrindinis dalykas, kurio siekiama Saviugdos klube, tai aktyvių tėvų, pedagogų, kitų bendruomenės narių sujungimas į vieną aktyvią bendruomenę,  išsiugdyti tikrąjį bendruomeniškumo jausmą, kad tėvai ne tik formaliai priklausytų mokyklos bendruomenei, bet joje jaustųsi saugūs, „savi“, naudingi ir vertingi. Tik veikdami bendruomenėje darniai ir išvien mes nuveiksime daugiau nei gali nuveikti kiekvienas iš mūsų atskirai.

Moderatorė Rasa supažindino su Saviugdos klubo tikslais, diskusijų taisyklėmis, akcentavo, jog tėveliai, tik įsiklausę į savo jausmus, išmokę įvardinti, ką jaučia, išgyvena, galės geriau išgirsti, suprasti savo vaikus ir jiems padėti. Džiugu, kad nerimo, įtampos atmosferą greitai pakeitė nuoširdus, šiltas tarpusavio bendravimas. Susitikimo metu klubo nariai kalbėjosi, diskutavo apie šiandienos mokyklą, gyvenimą, mokėsi, kaip spręsti  aktualias problemas, didinti savo sąmoningumą, sėmėsi  vieni iš kitų patirties.

Po filmo „Kartų polilogas. Kaip ugdyti šiuolaikines kartas?“ peržiūros diskutavome, kaip mokykloje po vienu stogu sugyventi skirtingų kartų atstovams, mokytojams ir mokiniams.  Filme apibūdinamos keturios kartos: kūdikių bumo karta (gimusieji 1943--1960 m.), X (nežinomoji, maištingoji) karta (gimusieji 1961--1981 m.), Y karta (juos dar vadina socialinių tinklų, tūkstantmečio; gimusieji 1982--2004 m.), Z karta („Google" karta; gimusieji nuo 2005 m. ir gimsiantys iki 2023 m.).

Kviečiame visus pasižiūrėti filmą ( https://www.youtube.com/watch?v=qzMFgy9LlJQ#t=103).

LTF moderatorė Rasa ir progimnazijos Saviugdos klubas kviečia visus bendruomenės narius perskaityti Stepheno R. Covey’aus išskirtinę psichologinę  elektroninę knygą „7 sėkmės lydimų žmonių įpročiai“ arba kitaip „Asmenybės pokyčių pamokos“. Knygą galite skaityti internete arba atsisiųsti:http://www.scribd.com/doc/169893425/Stephen-R-covey-7-Sekmes-lydimu-zmoniu-iprociai-2006-LT ). Ši knyga – kiekvieno žmogaus sėkmės raktas, nesvarbu, koks būtų jo gyvenimo tikslas. Autorius pateikia 7 patarimus, kaip tapti savo gyvenimo šeimininku ir darnia asmenybe.  Patarimai energizuoja, įkvepia, padeda siekti sėkmės versle, darbe ir gyvenime apskritai. Tai knyga, raginanti mąstyti.

Džiaugiamės, kad progimnazijoje įsteigtas Saviugdos klubas. Pirmasis mūsų susitikimas-diskusija ir buvo dar vienas  postūmis progimnazijos bendruomenei burtis ir veikti drauge. Susirinkusieji nusprendė, kad užsiėmimai  vyks vieną kartą per mėnesį, juos koordinuos LTF moderatorė, psichologė Rasa Lydekienė. Saviugdos klubo nariai koordinatore progimnazijoje išrinko mamą Aldoną Macionienę, o koordinatorės padėjėja  mokytoją Danguolę Kviliūnienę.

Sausio  20 d. 17.30 val. progimnazijos Konferencijų salėje  vyks antrasis Saviugdos klubo užsiėmimas „Nuo ko prasideda ugdymas? Švietimo ir ugdymo skirtumai bei pagrindiniai tikslai“. Kviečiame prisijungti ir kitus progimnazijos bendruomenės narius (tėvelius, mokinius, pedagogus).

 

Vilma Petrulevičienė, progimnazijos direktorė,  „T klasės“ ir LTF tėvų saviugdos klubo narė;

Danguolė Kviliūnienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė,  „T klasės“ vadovė, LTF saviugdos klubo koordinatorės padėjėja

Gruodžio 4 dieną, 17.30 val progimnazijos konferencijų salėje įvyks paskaita „Kur vaiko laimė ir sėkmė?“,  kurį ves Lietuvos Tėvų Forumo pirmininkas Audrius Murauskas. 

Kviečiame dalyvauti progimnazijos tėvelius ir mokytojus!

Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijoje kuria

 TĖVŲ  SAVIUGDOS KLUBĄ

Asociacija „Lietuvos tėvų forumas“ kviečia kitaip pažvelgti į mokyklą ir savo vietą joje.

„Keisk mąstymą – pakeisi vaiko ateitį“. Šiuo šūkiu nesiekiama nurodyti vienintelės formulės, kokiu būdu galima pakeisti vaiko ateitį. Norint ją išsiaiškinti, reikia visų pirma įsigilinti į mokyklos aktualijas, diskutuoti apie problemines situacijas, ir visiems kartu – mokytojams, tėvams bei vaikams – ieškoti geriausio, visiems priimtino sprendimo būdo.

Galimybių yra begalė, ir reikia nepamiršti, kad vieninteliai dalykai, kurių kartais pritrūksta, yra iniciatyva, aktyvi žmonių grupė, ir siekis veikti. Visa tai siūloma  TĖVŲ SAVIUGDOS KLUBE.


Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijoje vykdo projektą

 „TĖVŲ INICIATYVOS IR POKYČIAI MOKYKLOJE“

Asociacija „Lietuvos tėvų forumas“ kviečia kitaip pažvelgti į mokyklą ir savo vietą joje.

„Keisk mąstymą – pakeisi vaiko ateitį“. Šiuo šūkiu nesiekiama nurodyti vienintelės formulės, kokiu būdu galima pakeisti vaiko ateitį. Kiekvienoje mokykloje situacija skirtinga, ir, norint ją išsiaiškinti, reikia visų pirma įsigilinti į mokyklos aktualijas, diskutuoti apie problemines situacijas, ir visiems kartu – mokytojams, tėvams bei vaikams – ieškoti geriausio, visiems priimtino sprendimo būdo.

2012-2014 metais visoje Lietuvoje suburta apie 30 klubų, kuriuose dalyvauja tiek tėvai, tiek mokytojai, tiek ir mokiniai. Siekiant, jog klubas būtų kuo efektyvesnis, Lietuvos tėvų forumas organizuoja 30-ies valandų trukmės susitikimus-diskusijas, kurių metu bus kalbamasi apie aktualias temas tiek mokyklos, tiek ir visos Lietuvos lygmeniu. Susitikimus koordinuoja moderatoriai, leidžiantys visiems dalyviams būti išgirstiems.

KAS?

Lietuvos tėvų forumas vykdo projektą ,,Tėvų iniciatyvos ir pokyčiai mokykloje“, kuriuo siekiama mokyklos bendruomenės sutelkimo klausantis ir diskutuojant paskaitų, dalyvaujant saviugdos klubuose ir seminaruose.

KODĖL?

Saviugdos klubai – tai naujas būdas dalyvauti ir suprasti šiuolaikinę mokyklą ir savo vietą joje. Pažinti ir spręsti esmines mokyklos bendruomenės problemas siūloma aktyvios diskusijos metu. Jau pats saviugdos klubo pavadinimas nusako, jog labai daug tikimasi iš pačių jo dalyvių. Visų svarbiausia savybė norinčiam tapti klubo nariu – aktyvumas. Saviugdos klubuose laukiami tie tėvai, mokytojai bei mokiniai, kurie nuoširdžiai nori pokyčių tiek savo mokykloje, tiek ir už jos ribų, kurie nebijo pasisakyti, ir nori turėti stiprią savivaldą savo mokykloje bei patys siūlyti bei įgyvendinti jai būtiniausius sprendimus.

Temos, kuriomis bus diskutuojama saviugdos klubuose, bus siūlomos ir pristatomos tiek moderatoriaus, tiek ir pačių klubo dalyvių. Svarbiausia dalyvauti: klausyti ir išgirsti, kalbėti ir pasakyti, suprasti ir rasti sprendimą.

Vienas pamatuojamų rezultatų, kuriuos bus prašoma įgyvendinti saviugdos klubų dalyvių – visą bendruomenę suvienijanti iniciatyva, kuri parodytų realų pokytį situacijoje prieš ir po saviugdos klubo. Tai gali būti tiek ir renginys, prie kurio prisidėtų visa mokyklos bendruomenė, tai gali būti ir bendrai priimtas sprendimas patobulinti vieną ar kitą gyvenimo mokykloje aspektą, kad mokykla taptų dar geresne vieta kartu dirbti, tobulėti, ir keistis. O galbūt – saviugdos klube bus išnagrinėta problema, kuri bendra visoms Lietuvos mokykloms, ir rastas spendimo būdas, kuris galėtų tapti nauju įstatymu, patobulinsiančiu švietimo sistemą.

Vis dėl to, pagrindinis dalykas, kurio bus siekiama saviugdos klubuose, yra aktyvių tėvų, mokytojų ir mokinių sujungimas į vieną aktyvią, pokyčių norinčią bendruomenę, kuri tęstų pradėtas veiklas ir po to, kai baigsis projekte numatyti susitikimai, skatins prisijungti ir kitus savo mokyklos, miesto ar rajono žmones, ir visi kartu galėtų tobulėti, palaikyti vienas kitą ir keisti ateitį.

Galimybių yra begalė, ir reikia nepamiršti, kad vieninteliai dalykai, kurių kartais pritrūksta, yra iniciatyva, aktyvi žmonių grupė, ir siekis veikti. Visa tai siūloma saviugdos klube.

 

Asociacija „Lietuvos Tėvų forumas“

Saviugdos klubams

TEIKIMAS


Saviugdos klubų tikslas:tėvystės įgūdžių stiprinimas,  tėvų mokyklos bendruomenės  stiprinime galimybių didinimas, siekiant asmenybinių pokyčių, lavinant savęs pažinimo, suvokimo   įgūdžius.

Uždaviniai:

a) Asmeniniai

1.      Padėti atskleisti bendrąsias žmogaus vertybes ir jomis grįsti savo gyvenimą; 

2.      Labiau suvokti, pažinti save: savo įsitikinimų, minčių, jausmų, žodžių ir veiksmų  poveikį kasdienėje veikloje, vaikų ugdyme;

3.      Gebėti teisingai pasirinkti,  atsakingai daryti sprendimus ir savarankiškai veikti;

4.      Pažadinti kūrybiškumą, ugdyti gebėjimą vieni kitus suprasti, bendrauti, bendradarbiauti ir kritiškai mąstyti.

b) Bendrieji

5.      Įkvėpti naujoms iniciatyvoms ir pokyčiams mokyklos bendruomenės narius;

6.      Sutelkti tėvus kurti tvarius pasitikėjimu grįstus santykius (vieni kitus vertintų, drąsintų, praturtintų, pasitikėtų,  geriau sutartų ir susitartų) ;

7.      Padėti suprasti tėvų mokyklos bendruomenėje  atsakomybes;

8.      Sukurti gyvo bendravimo klubą mokykloje.

KLUBO MOKYMOSI PAGRINDAS

1.    Tikslai, uždaviniai:

 Ko siekiame gyvenime? Kuo skiriasi trumpalaikiai džiaugsmai nuo laimės?

2.    Esminiai dalykai tikslui pasiekti, jų įtaka gyvenimui:

a)      bendražmogiškos vertybės;

b)      įsitikinimai, nuostatos;

c)      emocinis raštingumas su savimi ir aplinka;

d)     įgūdžiai, įpročiai;

e)      Praktinių situacijų nagrinėjimas;

f)       Socialiniai žaidimai.

 

SUSITIKIMŲ TEMOS

1.      Grupės darbiniai susitarimai. Tikslai, uždaviniai. Ko siekiame gyvenime? Kuo skiriasi trumpalaikiai džiaugsmai nuo laimės?

2.      Nuo ko prasideda ugdymas? Švietimo ir ugdymo skirtumai bei pagrindiniai tikslai?

3.      Vertybių (dora, teisingumas, taurumas, principingumas) įtaka žmogaus gyvenimui ir bendruomenei.

4.      Įsitikinimų, nuostatų įtaka santykiams, jų atsiradimas ir keitimas.

5.      Charakterio (emocinis intelektas- raštingumas) įtaka žmogaus savijautai, gyvenimui.

6.      Meilė vaikui ugdymo įstaigose atgyvena ar būtinybė.

7.      Įgūdžiai, įpročiai jų atsiradimas ir keitimas

8.      Aplinkos (šeima, mokykla ir kt) įtaka vaikui

9.      Asmeninių kompetencijų nukreipimas gerovei kurti

10.  Suaugusio vaidmuo vaiko  gyvenime.

11.  Ugdytojų ir vaikų netinkamo elgesio tikslai?

12.  Kaip suprasti šiuolaikinius vaikus, rasti santykį ir tinkamai padėti jiems augti?

13.  Kaip stiprinti vaikų  motyvaciją gyventi atsakingą gyvenimą?

14.  Ar mokyklos centre yra  vaikas ir jo darnus, kaip asmenybės, augimas?

15.  Brandaus kūrybiško mokytojo (ugdytojo) charakteristikos.

16.  Tvari mokyklos bendruomenė – tai ne tik žmonės, bet pasitikėjimu grįsti santykiai.

17.  Mokyklos bendruomenės narių kūrybiškumo ugdymas, pagalba kiekvienam nariui atsiskleisti.

Humanistė pedagogika – profilaktiška ir gydanti.